Okul Başarısı ile Sosyal Medya Kontrol Sıklığı Arasında Bir İlişki Yok – 7970

Okul Başarısı ile Sosyal Medya Kontrol Sıklığı Arasında Bir İlişki Yok

Yapılan araştırmalar neticesinde lise öğrencilerinin ‘gelişmeleri kaçırma korkusu sıklığı’ ve bunun öğrenci üzerinde akademik başarıya etkisi ile bir ilişkisinin olmadığı belirlendi.

Gelişmeleri kaçırma korkusu sıklığı için Erasmus Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Uluslararası Akademik Çalışmalar Sempozyumunda bir çalışma sunuldu. Bu çalışma Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü izni dahilinde Bakırköy Anadolu Lisesi’nde 250 öğrenciye anket uygulanarak araştırıldı.

Yapılan araştırmada katılan öğrencilere, kişisel özellikleri ve bunun yanında akıllı telefon ve sosyal medya uygulamalarını kullanıma yönelik çoktan seçmeli olarak 22 soru soruldu. Yapılan araştırmada katılan öğrencilerin %48’i 1 veya 3 yıldır %39’u 4 veya 7 yıldır akıllı telefon kullandığını belirtti. Katılan öğrencilerin yaklaşık dörtte biri günde 20 veya 30 kez cep telefonlarını kontrol ediyor ve %70’i ise uyanır uyanmaz, %85’i ise uyumadan önce cep telefonlarını kontrol ettiğini ifade ettiler.

Cep telefonlarında gece kapatanlar oranı ise %19’da kaldı.

Yapılan araştırmada katılım sağlayan öğrencilerin %45’i 1 veya 3 yıldır sosyal medya hesabına sahip olduğunu söyledi. %32’si ise 4 veya 6 yıldır sosyal medya hesabı kullandığını belirtti. Katılan öğrencilerin yaklaşık %40’ının ikiden fazla sosyal medya hesapları bulunurken %45’inin sosyal medyada günde 1 veya 3 saat %29’u ise 4 veya 6 saat zaman geçirdiğini belirti.

Ankete katılan öğrencilerin akademik not ortalaması 70,57 olarak kaydedildi.

Yapılmış olan bu araştırma neticesinde sosyal medyanın öğrencilere gelişmeleri kaçırma korkusu ile akademik başarı arasında ilişki olmadığını sonucuna varıldı.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu