Güçlü, Hızlı, Tarafsız - Samsun son dakika

  • Dolar 5.929
  • Euro 6.5486
  • GR ALTIN 284.82
  • ÇEYREK 465.69

  • 22 Mayıs 2019, Çarşamba 12:18
MehmetAksoy

Mehmet Aksoy

Matamatik mi? Din Dersi Mi?

MEB, yeni lise müfredatıyla ilgili tartışmalar sürerken, Matematik ve Din Kültürü Ahlak bilgisi dersinin tüm sınıflarda okutulacağını söyledi.

Bir ülkenin geleceğinin güvence altına alınması da yıkılması da eğitimle olur. Ak Parti hükümetlerinin en çok oynadıkları alanlardan biri de eğitim oldu. Millilik vasfı kalmayan eğitim bakanları en çok değişen ve en çok değiştiren bakanlar oldu. Her gelen kendine göre; sözde yenilikler gerçekte yıkım yaptı, sil baştan her şeyi değiştirdi.

AVRUPA’NIN KARANLIĞINA

Avrupa laiklik prensibiyle Ortaçağ karanlığından kurtuldu. Bugünkü İslam aleminin birbirini boğazladığı gibi; Ortaçağ’da Hristiyan Avrupa 30 yıl, 100 yıl süren Katolik/Ortodoks/ Protestan,/Kalvenizm ve Anglikanizm mezhep savaşlarında birbirini boğazlıyordu. İtalyan bilim insanı Galileo Galilei, ‘dünya dönüyor!’ dediği için ölümle yargılandı, ev hapsine mahküm edildi ve bu süreçte vefat etti.

ABD/İsrail işbirlikçisi petrol zengini Arapların fakir Arapları yok etmeye çalışması da mezhep ayrımıyla izah ediliyor veya maskeleniyor.

Herkesin matematik öğrenmesi gerekmez, ancak din öğrenmesi gerekir. Din öğretilemezse matematik de fen de öğretilemez. Avrupa din baskısı altındayken bilimden habersizdi. Din baskısından kurtularak bugünkü medeniyeti yakaladı.

Osmanlı, Avrupa’nın tersini yaptı din istismarcılarının taassubu altına girdi. Din bilim, siyaset ve ticarete alet edildi. Birçok yerde para dine hükmederken sözde Müslümanlarda din paraya hükmetti.

Yokluğuna çok kısa bir süre tahammül edilebilen hava ve su gibi; hayat veren İslam, din istismarcılarının elinde sel oldu, kasırga oldu hayatları söndürdü. Bu nedenle dinin öğrenilmesi, ama doğru öğrenilmesi, istismarcıların takkelerinin düşürülüp kellerinin görülmesi sağlanması için din eğitimi zorunluluktur. Ancak bugünkü din eğitimi bu istismarların önüne geçemiyor.

Din öğrenimi yapan kurumların çocuk istismarıyla birlikte anılıyor olması, din bilgisi öğretmenleri ve imamların siyasallaşması Türkiye’yi İslam’dan uzaklaştırdıkça uzaklaştırdı; Bu kadar din dersi ve Kuran kursu öğretmeni ve imama rağmen Kuran’ın emir ve yasaklarına göre yaşayan devlet ve millet sıralamasında Türkiye 103. sırada yer aldı.

Mesele din öğrenimi değil; mesele öğrenenle öğrenmeyen arasında nasıl bir değişimin olacağıdır. Şanı Yüce Allah’ın dini mi yoksa hırsızlıklarını, ahlaksızlıklarını örten din mi öğretilecek?

Türkiye’yi İslam’ı kriter/ölçülere göre 103. sıraya düşüren, hırsızlık, ahlaksızlık, çocuk istismarı, taciz, tecavüz, kul hakkı yeme, alkol kullanımı, fuhuş yapma hakkı olmadığını alma sıralamasında Türkiye üst sıralara yükseldi. Böyle din öğrenilse ne öğrenilmese ne olacak?

Öncelikle din siyasetin dışına çıkarılmalıdır. Siyasallaşan her şey değerini kaybettiği için din de değerini kaybetti. Sonuç olarak ya İslam öğretilsin ya da kimin dini öğretiliyorsa parasını o ödesin. Kula kulluğun faturasını hem madden hem manen millet ödemesin. Din eğitimi ve öğretimi özelleştirilsin. Ya da İslami kriterlere uygun yapılsın, siyasetin ve ticaretin aracı olmasın.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


NAMAZ VAKİTLERİ
yukarı çık