Çağrı Merkezleri “GDPR’a Yakından Bakış” Semineri Yaptı – 6795

Çağrı Merkezleri “GDPR’a Yakından Bakış” Semineri Yaptı

Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), Türkiye çağrı merkezi sektörünün bilgi merkezi olarak gerçekleştirdiği seminerde, her sektörden kişisel veri işleyen gerçek ve tüzel kişileri etkileyen Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ile EU General Data Protection Regulation (GDPR) kapsamındaki önemli başlıkları bir kez daha masaya yatırdı.

Kişisel verilerin gizliliği ve güvenliğine ilişkin Avrupa Birliği üye ülkelerinin tabii olduğu yasal düzenlemeler ve temel kurallar, uluslararası arenada faaliyet gösteren Türkiye’deki iş dünyasının kişisel veri işlenen tüm süreçlerini de yakından ilgilendirmektedir. KVKK ve gerekmesi halinde GDPR’ye uyum sürecinde iş dünyasında genel anlamda farkındalık oluşmuş olsa da alınması gereken hukuki, idari ve teknik tedbirlerin ve bu tedbirlerin uygulamaya konulması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması gibi temel uyum konuları hakkında bilgi alışverişlerinin yapıldığı seminer, katılımcıların da yoğun ilgisi ile interaktif olarak gerçekleşti.

ÇMD ev sahipliğinde gerçekleşen seminerde, Dr. Av. Çiğdem Ayözger Öngün ve Av. Begüm Ertürk; KVKK ve GDPR’ye ilişkin önemli gelişmeler, iki yasal düzenleme arasındaki temel farklar, GDPR ile gelen yenilikler, GDPR’a tabi olan iş modelleri, KVKK uyumlu olmanın GDPR’ye etkisi, GDPR’ye tabi olanların alması gereken aksiyonlar, GDPR kapsamında Veri Sorumlusu ve Veri İşleyen’in yükümlülükleri, GDPR’a aykırılık halinde gündeme gelebilecek cezalar gibi başlıklar altında katılımcılara önemli bilgiler paylaştılar.

Çağrı Merkezleri Derneği hakkında:

Çağrı Merkezleri Derneği, Türkiye’de çağrı merkezleri sektörünün gelişimini sağlamaya, faaliyet ve etki alanını genişletmeye yönelik iş/güç birliğini hedefleyen referans kuruluş olmak üzere, Kasım 2008 tarihinde 9 kuruluşun ortak girişimiyle kurulmuştur. Çağrı Merkezleri Derneği, kısa sürede toplam 52 kurumun üyeliğiyle sektörün yaklaşık yüzde 90’ınını temsil eder konuma gelmiştir. Çağrı Merkezleri Derneği, çağrı merkezlerinin faaliyet alanlarını kamuoyuna daha iyi tanıtmayı, sunulabilecek katma

değerleri iş dünyasına anlatmayı, mesleki sorunları paylaşmayı, değişik paydaşlar arasında bir iletişim ve uzlaşı platformu olmayı ve sektör problemlerine çözüm getirmeyi amaçlamaktadır.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu