Samsun’da Su Kaynaklarının Geleceği Masaya Yatırıldı

25.06.2026 11:03
Samsun’da Su Kaynaklarının Geleceği Masaya Yatırıldı
Editör: 1

Samsun Valiliği ev sahipliğinde, Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen İl Su Kurulu 2026 Yılı Toplantısı, Vali Yardımcısı Mehmet Fikret Çavuş başkanlığında gerçekleştirildi.

Samsun Devlet Su İşleri (DSİ) Yerleşkesi Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıya İl Su Kurulu üyeleri katıldı. Toplantıda, Samsun’daki yerüstü ve yeraltı su kaynaklarının korunması, sürdürülebilir kullanımı ve su yönetimine ilişkin yürütülen çalışmalar kapsamlı şekilde değerlendirildi.

Kurul toplantısında; su kaynaklarının etkin kullanımı, su tahsislerinin düzenlenmesi, su kirliliğinin önlenmesi ve ilgili kurumlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik konular ele alındı.

Toplantı gündeminde sel, taşkın ve kuraklık yönetimi, tarımsal sulama faaliyetleri, iyi tarım ve organik tarım uygulamaları, içme suyu kalitesi ve arıtma tesislerinin durumu, su verimliliğinin artırılması, şebeke kayıplarının azaltılması, yağmur suyu hasadı ile evsel ve endüstriyel atık suların yeniden kullanımı gibi başlıklar yer aldı.

Ayrıca 2025 yılı İl Su Kurulu kararlarının uygulama süreçleri değerlendirilirken, alınan kararların sonuçları ve devam eden çalışmalar hakkında kurul üyelerine bilgi verildi.

Toplantı sonunda, geçmiş dönem kararlarının takibi, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri görüşülerek su kaynaklarının etkin, verimli ve sürdürülebilir şekilde yönetilmesi amacıyla kurumlar arası iş birliği içerisinde yeni kararlar alındı. İl Su Kurulu 2026 Yılı Toplantısı, değerlendirmelerin ardından sona erdi.

Etiketler:

Yorumlar (0 yorum)

Henüz bu içerik için yorum yapılmamış.