Godaddy’dan Küçük İşletmeleri Büyütme İpuçları – 5912

Godaddy'dan Küçük İşletmeleri Büyütme İpuçları

Dünyanın dört bir yanındaki girişimcilerin online dünyada başarılı olması için gerekli araç ve yardımı sunan GoDaddy, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin tatil dönemi sonrasında da işletmelerini büyütmelerine yardımcı olacak dört ipucu paylaştı. GoDaddy, bir online varlık oluşturarak veya mevcut online varlıklarını güncelleyerek, bunu ürün ve hizmetlerinin tanıtımı için kullanarak küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin yıl boyunca işlerini genişletip, büyütebileceklerini belirtti.

GoDaddy Türkiye ve MENA Bölge Direktörü Selina Bieber, “Türkiye’de, mobilin yükselişiyle birlikte ürün veya hizmet ihtiyaçları olduğu zaman insanların ilk yöneldiği yerin mobil telefonları olduğunu biliyoruz. Bu, küçük işletmelerin online dünyada kolayca bulunabilir olmalarının önemini daha da artırıyor. Alışverişin tatil dönemlerinde arttığı bir gerçek ancak bugün mevcut olan dijital araçlar sayesinde işletmeler ürün ve hizmetlerini yıl boyunca pazarlayabilir. Ağustos ayında Kurban Bayramı da yaklaşırken bu dönem e-posta pazarlama, sosyal medya reklamları ve arama motoru optimizasyonu gibi alanlarda testler yaparak, ne gibi bir katma değer elde edilebileceğini görmek için iyi bir dönem olabilir,” dedi.

GoDaddy’nin küçük işletmelerin tatil dönemleri dışında da ivmelerini korumalarına yardımcı olmaya yönelik dört önerisi şöyle:

Online olun

Henüz bir web siteniz yoksa, bir web sitesi kurmak dijitalleşmenin ve online dünyada görünür olmanın ilk adımıdır. Türkiye nüfusunun yüzde 72’si, yani 59,3 milyon kişi internet kullanıcısı ve internette ürün veya hizmetlerinizi arıyor olabilirler. Kim olduğunuzu, ne yaptığınızı, nerede olduğunuzu, size nasıl ulaşılabileceğini ve müşterilerinize ne gibi bir katma değer sunduğunuzu gösteren bir web sitesi kurarak bu kişilerin size bulabilmesi yönünde önemli bir adım atmış olursunuz. GoDaddy Hazır Web Sitesi (eski Web Sitesi Mimarı) gibi kolay kullanılabilir, uygun maliyetli araçlar sayesinde bir saatten kısa sürede, profesyonel görünümlü bir web sitesi kurabilirsiniz. Web sitenizi kurarken, mobil versiyonu da eş zamanlı bir şekilde oluşturuluyor. Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 56,3’ü internete girmek için mobil telefonlarını kullanıyor ve bu sayede bu kullanıcılar da web sitenizi düzgün görüntüleyebiliyor.

Profesyonel olun

Profesyonel web siteniz, online vitrininizdir ancak profesyonelliğinizi diğer online faaliyetlerinizde vurgulamanız da önemli. Henüz yapmadıysanız, profesyonel e-posta kullanımına geçmeyi düşünebilirsiniz. Profesyonel e-posta, alan adınızı temel alan, merhaba@isletmenizinalanadi.com şeklindeki e-posta adresleridir. Müşterilerin, profesyonel e-posta adresi olan bir şirketi dokuz kat daha fazla seçme eğilimi gösterdiğini de göz önünde bulundurun. Akılda kalıcı, alan adı tabanlı bir e-posta adresi ile yolladığınız her mesajda ve e-posta pazarlama kampanyalarınızda şirketinizin tanıtımını yapabilirsiniz. E-posta pazarlama da mevcut ve potansiyel müşterilerinize erişmenizin iyi bir yoludur. E-posta pazarlama ile işletmeniz, ürün ve hizmetleriniz hakkında güncel bilgiler paylaşabilir, yıl boyunca belirli indirimler sunmayı veya kampanyalar düzenlemeyi düşünebilirsiniz. Bunu bir profesyonel e-posta adresi kullanarak yapmanız da hedef kitlenize işinizde ciddi olduğunuzu gösterecek, güven oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Görünür olun

Netcraft araştırmasına göre 2018 yılında internetteki web sitelerinin sayısı yaklaşık iki milyardı. Bu da gösteriyor ki ne yazık ki artık bir web sitesi kurup, insanların ziyaret etmesini beklemek yeterli olmuyor. Web siteniz üzerinde arama motoru optimizasyonu çalışmaları yapmaya biraz zaman ayırırsanız, online dünyada daha görünür olabilirsiniz ve bu da ürün veya hizmetleriniz için online arama yapanların sizi daha rahat bulmasına yardımcı olabilir. SEO araçlarından faydalanarak optimizasyon çalışmalarına hemen başlayabilirsiniz ve bu da yıl boyunca görünür olmanızı, arama sonuçlarında daha yüksek sıralarda yer almanızı sağlayabilir.

Sosyal olun

Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle etkileşimde bulunmanızın bir diğer yolu da sosyal medya hesaplarınızı aktif ve verimli bir şekilde kullanmaktır. Mevcut kampanyalarınız ve indirimleriniz varsa, bunları sosyal medya hesaplarınızda paylaşın. Örneğin, ürün ve hizmetlerinizle bağlantılı, değerli bilgiler paylaştığınız bir blogunuz varsa, yazılarınızı da sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Profil bilgilerinizi girmeniz gereken kısımda web sitenizin adresini ve profesyonel e-posta adresinizi girmeyi de unutmayın. Bu sayede insanlar size nasıl ulaşabileceklerini görecektir. Sosyal medya, aynı zamanda uygun maliyetli bir dijital reklam aracıdır ve yıl boyunca işinizi büyütmenizi destekleyebilir.

GoDaddy, Türkiye’deki küçük işletmeler için online varlıklarını oluşturmalarını sağlayacak, kolay kullanılabilir ve uygun maliyetli dijital araçlar sunuyor. Ürün ve hizmetleri arasında alan adı kaydı ve Web Sitesi Mimarı’nın yanı sıra hosting, Yönetilebilir WordPress, online güvenlik, online pazarlama ile e-posta ve Office üretkenlik araçları yer alıyor.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu